Домашнє завдання для 9-А класу на період з 13 по  17 квітня

Мова

!!!Переглянути усім обов'язково!!!

1.  15 квітня виконати завдання на платформі "Мій клас" о 12.00. Тема :Розділові знаки в складному реченні".
2. Написати міні-твір на тему: "Чи варто дослухатися до порад інших?". Під час написання використати не менше 3 речень, які будуть складними з різними видами зв'язку. Роботи можете писати в зошиті, але буде краще, якщо надрукуєте( почерк не у всіх зрозумілий). Роботу надіслати на електронну пошту 17 квітня. Дякую за розуміння. 

Література

1. Опрацювати критичний матеріал "Доля", "Росли укупочці, зросли..."

 2. Записати до зошита тему, ідею поезій.

Історія написання
Дорогою із заслання Т. Шевченко зупинився у Нижньому Новгороді, саме тут поета застала звістка про те, що йому заборонено бувати в обох столицях. У Нижньому Новгороді він написав автобіографічний цикл-триптих «Доля», «Муза», «Слава» (1858)










Т. Г. Шевченко
(09.03.1814 – 10.03.1861)
Період творчості
Лірика останніх років життя
Літературний рід
Лірика
Вид лірики
Філософська лірика
Жанр
Вірш медитативного характеру, написаний у формі звернення поета до власної долі
Провідний мотив (тема)
Самоусвідомлення поетом своєї творчості





 







Ідея
возвеличення долі, яка супроводжувала поета впродовж усього його життя
Головна думка
2)      – Учися, серденько, колись
З нас будуть люде…
2) А слава – заповідь моя.
Ліричний герой
Ліричний герой не скаржиться на долю, а усвідомлює сувору, але благонадійну школу життя:
Ми не лукавили з тобою,
Ми просто йшли; у нас нема
Зерна неправди за собою.
Це духовно чиста людина, вільна, емоційна, наділена життєвим досвідом, небайдужа до свого майбутнього, не боїться смерті, бо її совість «як чистий кришталь»
(Г. Сковорода)
«Психологізм» твору
Психологічне піднесення над лихом іскорботами недавніх літ, можливість вивести з усього пережитого зважений етичний висновок (у зверненні до долі):
Ти не лукавила зо мною,
Ти другом, братом і сестрою
Сіромі стала…







«Енергія» вірша
Доля обрана поетом добровільно, і стає гідним, “нелукавим” другом у житті:
Ходімо ж, доленько моя!
Мій друже вбогий, нелукавий!..









Проблеми твору
Роздуми поета над проблемами життя і смерті, побаченим, прожитим, над змістом свого існування
Особливості рими
Поєднання чоловічої і жіночої рими
Віршовий розмір
4-стопний ямб з пірихієм


  3. За таким принципом схеми створити повний аналіз поезії "Росли укупочці, зросли...", записати до зошита.

4. 15 квітня о 9.00 відбудеться конференція на платформі ZOOM. Запрошення на неї ви отримаєте у вівторок. Під час конференції я перевірю напам'ять уривки з вивчених творів Т.Шевченка.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога