Домашнє завдання для учнів 10-А класу на період з 6 квітня по 10 квітня

Українська мова

Тема "Іменник. Роди іменників"

1. Опрацюйте параграфи  підручника 48-49
Іменник – це самостійна змінна частина мови, яка має значення предметності й відповідає на питання хто? що?
Іменник має лексико-граматичні та граматичні категорії.

Лексико-граматичні категорії:

  • назви істот (назви людей і тварин, міфологічних істот, померлих, карт, шахових фігур) і неістот (назви сукупності людей чи тварин, мікроорганізмів);
  • загальні (узагальнена назва предмета, пишуться з малої літери) та власні назви (індивідуальна назва особи чи предмета, пишуться з великої літери);
  • конкретні (сполучаються з власне кількісними числівниками) й абстрактні (не сполучаються з власне кількісними числівниками);
  • одиничні й збірні (мають форму тільки однини);
  • речовинні (позначають однорідну за складом речовину).

Рід іменників

Граматична категорія роду властива іменникам, що вживаються в однині. Іменники бувають чоловічого, жіночого, середнього, спільного роду (можуть називати осіб як чоловічої, так і жіночої статі; мають закінчення -а, рідше -о, -я: наприклад, базіка, нехлюя, ледащо).
Класифікація іменників за родами допомагає їм створювати правильні зв’язки з прикметниками, займенниками й дієсловами. Наприклад: жовтий тюль, металева ручка, тепле сонце.
Чоловічий рідТюль, нежить, біль, Сибір, фенхель, шампунь.
Жіночий рідПуть, гуаш, бандероль, бешамель, емаль, ваніль, консоль, фланель.
Середній рідТурне, пальто, жалюзі, вино, сопрано.
Спільний рідПротеже, візаві, хіпі, сирота, базіка, ледащо, нехлюя.
Пам’ятай! Назви осіб за професією, посадою, званням, видом діяльності належать до іменників чоловічого роду, хоча можуть називати осіб різних статей. Від окремих творяться назви осіб жіночого роду, але вони мають стилістичні обмеження (наприклад, учителька).

2. Перегляньте експрес -урок 

https://studway.com.ua/mova-urok-3/

https://www.youtube.com/watch?v=zYyIx4uEiyc 

3. Виконати завдання на платформі "Мій клас" 9 квітня 0 12.00 з цієї теми.

 

Українська література

1. Ознайомтесь з біографією  Лесі Українки в підручнику.
2. Переглянути цікаві факти про Лесю Українку
3. Вивчити напам'ять вірш " Contra spem spero". Засняти відео вашого декламування та надіслати меня на електронну пошту з 6 по  9 квітня включно.

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога